بهترین مارک شیشه اتومبیل

قیمت شیشه اتومبیل
قیمت شیشه اتومبیل
سپتامبر 11, 2021
ارسال شیشه خودرو به شهرستان
ارسال شیشه اتومبیل به شهرستان
سپتامبر 12, 2021

بهترین مارک شیشه اتومبیل برای ماشین ما کدام است؟ این اولین سوالی است که پس از شکست شیشه خودرو مطرح می شود. با توجه به بازار شیشه خودرو در ایران و وجود انواع شیشه اتومبیل متفرقه و  بی کیفیت ، بنظر می رسد که اطلاعاتی مفید و مختصر ، در مورد شیشه خودرو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

شیشه اتومبیل قطعه مهم در صنعت خودرو سازی محسوب می شود که از نظر قیمت ، یک درصد قیمت خودرو را شامل شده وباعث افزایش ایمنی سرنشینان خودرو می شود. بطور مثال: سرنشینان خودرو را از برخورد جسم خارجی ، آب ، باد، خاک ، اشعه مضر ماورا بنفش خورشید، صدا ، سرما در زمستان و گرما در تابستان محافظت می کند و همچنین کمک زیادی به دید راننده خواهد کرد و همه ی این مسائل نشان از اهمیت شیشه در صنعت خودرو سازی دارد.

در مقالات دیگر در مورد انواع شیشه اتومبیل صحبت شده است و در این مقاله قصد داریم شما را با برندهای مختلف شیشه در ایران آشنا کنیم.

انتخاب بهترین مارک شیشه اتومبیل

برای انتخاب بهترین شیشه اتومبیل ، ابتدا باید دید که آیا خودرو داخلی است و یا وارداتی ؟ بطور مثال : خودرویی مانند دنا یا سمند که ساخت شرکت ایران خودرو می باشد. تمامی شیشه های نصب شده روی این خودرو توسط شرکت های داخلی تولید و عرضه می شوند. شرکت شیشه بهنور بصورت فابریک ایران خودرو برای اتومبیل هایی همچون : سمند ، دنا پلاس و یا پژو 405 و پارس و ال 90 شیشه تولید میکند.  

بهترین برند شیشه خودرو

  شرکت شیشه ونوس ، شرکت شیشه امید اصفهان یا شرکت شیشه سپهر ( گیلان ) از دیگر برندهای معتبر بازار هستند که برای خودروهای مذکور و یا محصولات سایپا و پارس خودرو همچون :  تیبا ، پراید ، ساینا ، ساندرو و … شیشه تولید می کنند.

تمامی این برندهایی که نام بردیم جز برندهای معتبر و نامی صنعت شیشه اتومبیل در ایران می باشند  که برای بازار یدک نیز شیشه عرضه می کنند.باقی برندها متفرقه محسوب می شوند.

بطور مثال : شرکت شیشه ونوس برای خودروهایی همچون : شیشه اتومبیل پژو 206 ، شیشه اتومبیل پژو 405 ، شیشه اتومبیل سمند ، شیشه اتومبیل ال 90 ، شیشه اتومبیل پژو 2008 برای شرکت ایران خودرو ، شیشه اتومبیل جک s3 برای کرمان موتور ، شیشه اتومبیل سراتو مونتاژ برای شرکت سایپا و شیشه اتومبیل سیتروئن c3 بصورت فابریک شیشه تولید می کند که کیفیت خوبی و مورد تاییدی دارند.البته محصولات این شرکت رو به افزایش است و خودروهای بیشتری را شامل می شود.

با یک مثال دیگر ادامه می دهیم. انتخاب شیشع برای  پژو 206 .

 در حال حاضر شیشه فابریک 206 توسط شرکت شیشه ونوس تولید می شود . یعنی تمام شیشه های این خودرو توسط ونوس عرضه می شود ولی شرکت های دیگر همچون شرکت گیلان ، امید ، بهنور و شرکت شیشه آسیا  نیز با کیفیت خوب شیشه های این خودرو را نیز تولید و عرضه می کنند. حتی برای شیشه عقب 206 ، شیشه اصلی فرانسه نیز با قیمت بالاتر موجود است.

بهترین مارک شیشه 206

شیشه عقب 206
شیشه عقب 206 ونوس

بهترین شیشه اتومبیل

برای خودرهایی همچون سمند ، دنا ، ال 90 ، پژو 405 و پارس و ساندرو برند شیشه بهنور ( مخصوصا شیشه سولار ) انتخاب مناسبی است.

بنابراین بهتر است که برای انتخاب شیشه ، به برند استفاده شده در سایر شیشه های خودروی خود نگاه بیاندازید . قطعا بهترین انتخاب خواهد بود. مثلا شیشه درب جلو سمت راست 405  می خواهید ، به برند شیشه درب جلو سمت چپ نگاه کنید که برای چه شرکتی نصب شده است. به همین راحتی شیشه فابریک مشخص می شود. ( البته دقت بفرمایید که شیشه های دیگر قبلا عوض نشده باشند)


حال به سراغ خودروهای وارداتی برویم.  خودروی مدنظر ساخت کدام کشور و شرکت است؟ آیا در ایران نیز خط مونتاژ دارد؟

در مورد خودروهای خارجی یکم مسئله انتخاب شیشه سختتر می باشد.

بطور مثال: در مورد شیشه جلو سراتو سایپایی ،  این شیشه توسط شرکت شیشه آسیا و شرکت  شیشه ونوس تولید شده و کیفیت مطلوبی نیز دارد . البته  شیشه متفرقه چینی و شیشه اصلی کره نیز با قیمت های بالاتر موجود است.

بهترین مارک شیشه ماشین

بهترین مارک شیشه اتومبیل اسپورتیج
نصب شیشه جلو اسپورتیج

 برای این خودرو شیشه ونوس و حتی شیشه آسیا نیز توصیه می شود. زیرا قیمت مناسبی دارند و هم کیفیت عالی . برای خرید شیشه اصلی کره تا چند برابر باید پول بیشتری هزینه کنید که اصلا توصیه نمی شود.

 ولی در مورد شیشه عقب خودروهای وارداتی بهتر است شیشه بصورت اصلی کارخانه تهیه شود. زیرا کیفیت شیشه سکوریت ، رنگ و شفافیت و کیفیت خطوط هیتر  بسیار بالاتر از نمونه متفرقه ایرانی و چینی خواهد بود. لذا در صورت موجودی بود در بازار  ، شیشه اصلی پیشنهاد می شود.

در کل شیشه جلو بسیاری از خودروهای وارداتی ( مانند محصولات هیوندای ، کیا ، تویوتا ، نیسان ، رنو ، پژو ، میتسوبیشی ، مزدا و سایر برندها ) توسط شرکت هایی همچون شرکت شیشه آسیا و یا شرکت امید تولید شده اند که نسبت به برندهای متفرقه چینی و اصلی ، قیمت بسیار پایینتری  ولی کیفیت مطلوب و قابل توجهی دارند. در کل صنعت شیشه در ایران پیشرفت خوبی داشته و کیفیت شیشه های خروجی مطلوب است.

شیشه های بغل خودرو در اکثر موارد از جنس سکوریت هستند. در این موارد نیز پیشنهاد اول ، شیشه اصلی خودرو است. بوطر مثال : خرید شیشه درب تویوتا رافور.  در سبد فروش ، شیشه ایرانی ، شیشه چینی و اصلی ژاپنی موجود است . کدام انتخاب بهتری است؟ پاسخ :  مسلما شیشه اصلی تویوتا ژاپن. زیرا  کیفیت بسیار بالاتری دارد.  

به تصویر زیر توجه فرمایید. شیشه درب متفرقه ارزان قیمت با کیفیت بسیار پایین که در اثر ضربه شدید، مانند شیشه های معمولی شکسته و دارای لبه های بسیار تیز است و برای سرنشینان بسیار خطرناک است.

بهترین مارک شیشه بغل اتومبیل

شیشه درب خودرو
شیشه درب خودرو

توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد ، شیشه های درب خودرو تولید شده توسط شرکت های داخلی انصافا کیفیت خوبی دارند ولی نه در مقایسه با شیشه اصلی. البته لازم به ذکر است که ، در خیلی موارد ، شیشه های اصلی تا ده برابر نسبت به شیشه های ساخت داخل قیمت بالاتری دارند.  

در مورد شیشه سانروف نیز بطور قطعی شیشه اصلی با فرم  پیشنهاد می شود. زیرا تفاوت بسیار زیادی از نظر کیفیت در مقایسه با سانروف متفرقه وجود دارد.

بهترین مارک شیشه اتومبیل
شیشه سانروف سورنتو

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
شیشه اتومبیل پرشین
تماس