window film tint car
برچسب دودی شیشه ماشین
سپتامبر 7, 2021
auto glass repair
ترمیم شیشه اتومبیل
سپتامبر 7, 2021

شیشه دودی ماشین ، یکی از دغدغه ذهنی صاحبان خودرو می باشد . با توجه به گرمای شدید ، مخصوصا در شهرهای جنوبی کشور ، استفاده از شیشه دودی بسیار مرسوم شده و دلایل زیادی هم وجود دارد تا صاحب خودرو به فکر دودی کردن شیشه اتومبیل خود باشد. ولی در این مورد ، سوالات زیادی وجود دارد ، بطور مثال :

  • شیشه دودی نصب کنیم یا از برچسب های دودی سولار استفاده کنیم ؟ کدام مزایای بیشتری دارد؟
  • چه درصدی استفاده کنیم تا توسط پلیس محترم جریمه نشویم؟
  • چه مارک هایی در ایران وجود دارد و کدام برند برچسب دودی سولار بهتر است؟
  • اصلا نصب شیشه دودی به صلاح هست ؟

و بسیاری از سوالاتی که مطرح می شود. لذا در این مقاله قصد داریم ، هر چند کوتاه ، توضیحات مختصر و مفیدی را در مورد استفاده از شیشه دودی بیان کنیم تا شاید پاسخ مناسبی را به شما عزیزان داده باشیم.

روش های مختلف دودی کردن شیشه خودرو

دو راه برای این کار وجود دارد. یا از برچسب های دودی سولار با کیفیت استفاده فرمایید که برند های متنوعی در بازار وجود دارد با درصد های و رنگ های متنوع . یا از شیشه های دودی کارخانه ای فابریک استفاده فرمایید . البته این شیشه ها بصورت متفرقه و با کیفیت پایین در بازار نیز موجود هستند. لذا در هنگام خرید دقت بفرمایید.

سوال اینجاست که کدام راه بهتر است؟

درصدهای متنوع شیشه دودی ماشین

بهترین مارک برچسب شیشه دودی ماشین

برچسب دودی سولار یا شیشه دودی فابریک ؟

اول از هر چیزی باید به موجودی بازار شیشه خودرو دقت داشته باشید. بطور مثال ، اگر خودروی شما پژو 206 است و قصد دارید از شیشه دودی استفاده کنید، پیشنهاد بهتر این است که از شیشه های دودی سولار فابریک کارخانه ای استفاده بفرمایید. ( دقت کنید که شیشه دودی سولار و اصلی باشد و نه شیشه دودی معمولی ) این کار در مقایسه با نصب برچسب دودی اتومبیل ، هزینه اولیه ی بالایی دارد ولی عملی ماندگار است . این شیشه ها درصد دودی استانداردی دارند و قطعا مشکل جریمه پلیس هم نخواهند داشت.

به هر حال ، برچسب دودی سولار ، هرچند هم با کیفیت باشد ، طول عمر مشخصی دارد و به مرور کمرنگ می شود و خاصیت خود را از دست خواهد داد. عمر متوسط برچسب دودی با کیفیت عالی ، در حدود ده سال است .

شیشه دودی فابریک

نصب شیشه دودی ماشین

سوال اینجاست که آیا برای سایر خودروها ( خودروهای وارداتی ) نیز ، چنین پیشنهادی مطرح می شود ؟ قطعا پاسخ منفی خواهد بود.

بسیاری از خودروهای موجود در بازار ایران، شیشه دودی فابریک مناسب ندارند و محصولات موجود در بازار، متفرقه و بی کیفیت هستند. لذا در این موارد قطعا استفاده از برچسب های دودی سولار با کیفیت بالا پیشنهاد می شود. برخی خودرو ها مانند : هایما اس 7 ، شیشه های کابین عقب دودی و شیشه های درب جلو و حتی شیشه سانروف سبز رنگ هستند. با توجه به اینکه ، شیشه دودی مناسب برای چنین خودروهایی در بازار موجود نیست ، لذا استفاده از برچسب دودی توصیه می شود.

به هر حال استفاده از برچسب دودی سولار زمانی گزینه ی بهتری است که ، شیشه دودی کارخانه ای اصلی ( برای خودروی مدنظر شما ) در بازار موجود نباشد .

توجه : به هیچ عنوان شیشه دودی معمولی و متفرقه برای خودروی خود تهیه نفرمایید.

مزایای استفاده از برچسب دودی شیشه خودرو

رانندگی بهتر و راحت تر

تابش مستقیم نور خورشید مخصوصا در زمانی که تابش با زاویه به سمت شیشه خودرو باشد ، باعث اختلال در دید راننده و در نهایت احتمال بروز تصادف را بالا می برد. شیشه دودی ، باعث جلوگیری تابش شدید آفتاب شده و کمک زیادی به دید راننده می کند. ( مانند استفاده از عینک آفتابی مناسب )

خنک نگه داشتن فضای داخل خودرو

یکی دیگر از مزایای مهم شیشه دودی ، خنک نگه داشتن داخل خودرو است. بطوری که تا 60 درصد فضای داخل کابین نسبت به زمانی که شیشه دودی وجود ندارد ، خنک تر خواهد بود. این مسئله باعث می شود که سرنشینان خودرو ، سفر راحتتری را تجربه کنند. درضمن ، کمتر از کولر خودرو نیز استفاده خواهید کرد.

محافظت داخل کابین خودرو

نور مستقیم خورشید و اشعه مضر ماورا بنفش ، به مرور زمان ، باعث از بین رفتن قطعات مختلف داخل کابین خودرو خواهد شد. استفاده از شیشه دودی سولار و یا برچسب دودی سولار با کیفیت ، که خاصیت آنتی uv دارند ، کمک شایانی در حفظ قطعات خودرو و در نتیجه بالا بردن عمر آنها خواهند داشت.

برچسب دودی شیشه ماشین

محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش UV

تابش مستقیم اشعه ماورا بنفش ، باعث آسیب جدی به پوست انسان می شود. این اشعه مضر ، باعث پیری زودرس پوست و حتی باعث سرطان می شود. این نکته برای کسانی که سفرهای طولانی با خودرو دارند و در معرض تابش مستقیم آفتاب هستند بسیار اهمیت بیشتری خواهد داشت. شیشه دودی سولار واقعی و اصلی ، تا 90 درصد می تواند باعث جلوگیری این اشعه شود. حتما و حتما این توصیه را جدی بگیرید.

شیشه دودی سولار

مزایای شیشه دودی ماشین

شیشه سولار

خاصیت ضد خش شیشه

برچسب های دودی ، از داخل به شیشه های بغل و شیشه عقب می چسبند و نصب می شوند. بنابراین می توانند از شیشه در برابر آسیب ( خط و خش ) جلو گیری کنند.

افزایش مقاومت شیشه

در اثر ضربه شدید ، شیشه های سکوریت نیز می شکنند. شیشه های بغل از جنس سکوریت هستند و در اثر شکستگی به قطعات بسیار ریز تقسیم می شوند و پخش می شوند. استفاده از برچسب دودی ، باعث می شود که در اثر ضربه ، شیشه در جای خود باقی بماند و به اطراف پخش نشود و یک پارچگی خود را حفظ کند. البته برچسب باعث می شود تا مقاومت شیشه نیز تا حدودی بالا رود.

برچسب دودی

شیشه دودی ماشین

زیبایی خودرو

یکی دیگر از مزایای استفاده از برچسب دودی ، جلوه و زیبایی است که به خودرو می دهد. قطعا خودرو با شیشه های دودی زیباتر از شیشه با رنگ سبز می باشد.

شیشه دودی 25 درصد
شیشه دودی 25 درصد

حفظ حریم شخصی

خیلی از صاحبان خودرو تمایل ندارند که داخل کابین خودروشان به وضوح مشخص باشد و نیاز به حریم خصوصی بیشتر دارند. شیشه دودی این کمک را خواهد کرد.


شیشه دودی ماشین مجاز

البته یک نکته را اضافه کنیم که ، باید مراقب جرایم پلیس نیز باشیم. دودی کردن بیش از حد شیشه های خودرو ، باعث تخلف و جریمه خواهد شد. برای دودی کردن شیشه ، عدد استانداردی وجود ندارد ( برخی از عدد 35 درصد به عنوان درصد مجاز استفاده می کنند ) طبق قانون ، اگر شیشه های خودروی شما تا حدی دودی باشد که پلیس از فاصله مشخص ( بوطر مثال 10 متری ) ، نتواند داخل کابین شما را مشاهده کند ، شما قطعا جریمه خواهید شد! در ضمن ، در ایران ، برای دریافت معاینه فنی خودرو نیز قوانینی برای شیشه دودی وجود دارد . بطور مثال ، این مرکز ، شیشه عقب دارای برچسب دودی را مجاز نمی داند. یا شیشه ای دودی با درصد بالا ، قطعا مجوز تردد نخواهند گرفت.

شیشه دودی ماشین مجاز
شیشه دودی ماشین مجاز

در مقاله بعد، در مورد نحوه ی نصب برچسب دودی سولار صحبت خواهیم کرد. لطفا کلیک بفرمایید.


منظور از خاصیت سولار یا UV شیشه دودی چیست؟

منظور از خاصیت سولار یعنی شیشه یا برچسبی که درصد بالایی از اشعه ماورا بنفش خورشید را جذب کند و مانع عبور آن شود.

طول عمر برچسب های دودی چقدر است؟

بسته به کیفیت برچسب و اصلی یا متفرقه بودن آن دارد. در بهترین حالت عمر مفید برچسب های دودی تا ده سال بیشتر نخواهد بود.

استفاده از شیشه دودی یا برچسب دودی مجاز است یا خیر؟

عدد مشخصی برای درصد دودی مشخص نشده است ولی می توان عدد 35 درصد را مناسب دانست. توجه داشته باشید که اگر پلیس نتواند از فاصله نزدیک داخل کابین خودرو را شماهده کند ، حتما جریمه خواهید شد.

از برچسب دودی استفاده کنیم یا شیشه دودی فابریک؟

اگر شیشه دودی سولار فابریک کارخانه ای برای خودروی شما در بازار یدک موجود است ، بهتر است از برچسب دودی استفاده نکنید و اولویت با شیشه دودی فابریک است . توضیحات تکمیلی در متن مقاله موجود می باشد.

7 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
شیشه اتومبیل پرشین
تماس