چگونه شیشه ماشین را تمیز کنیم

respect windshield
شیشه رسپکت
می 24, 2022
علت ترک خوردن شیشه ماشین
علت ترک خوردن شیشه ماشین
ژوئن 15, 2022

چگونه شیشه ماشین را تمیز کنیم تا خط و خش روی شیشه ماشین ایجاد نشود و یا شیشه دچار ترک و آسیب نشود. این سوال خیلی از مخاطبان عزیز ما است که سعی داریم در این مقاله کوتاه به آن بپردازیم. قبل از هر چیزی توجه داشته باشید که عدم استفاده از تجهیزات نامناسب ما را قطعا به دردسر می اندازد.

اینکه شیشه خودرو و تمیزی آن در ظاهر و زیبایی خودرو نقش مهمی دارد را نمی توان کتمان کرد. گرد و غبار ، فضولات حیوانات ، دوده ناشی از بنزین و گازوئیل روی شیشه و بدنه خودرو و یا شیره درختان و یا برگ درختان از مهمترین مواردی است که تاثیر آن را روی شیشه و بدنه خودرو هر روز به چشم می بینیم و با آن سروکار داریم که دید راننده را قطعا مختل می کند. امروزه محصولات زیادی در بازار یافت می شود که کار ما را بسیار راحت کرده است. امروز به بررسی برخی از این تکنیکها می پردازیم.

چگونه شیشه ماشین را تمیز کنیم

مراحل تمیز کردن شیشه ماشین

  • بطری اسپری و مایع شوینده مناسب انتخاب کنید
  • انتخاب محل مناسب برای تمیز کردن اصولی شیشه خودرو
  • بهترین پارچه یا حوله را برای تمیز کردن شیشه جلو انتخاب کنید ( استفاده از دستمال های میکروفایبر )
  • فراموش نکنید که تمیز کردن شیشه جلو اتومبیل باید آخرین مرحله از تمیز کردن کل خودروتان باشد.
  • مایع شوینده را اسپری کنید
  • پارچه را به صورت مستقیم و عمودی روی شیشه بکشید
  • شیشه را به صورت افقی و مستقیم پاک کنید
  • با حرکت دورانی پارچه شیشه را جلا دهید و براق کنید.

تمیز کردن شیشه جلو از بیرون

اول از هر کاری ، برف پاک کن را با احتیاط بلند کنید. قبل تمیز کردن شیشه جلو ، خوده تیغه برف پاک کن را به خوبی تمیز کنید . ( مطمئن شوید خود تیغه برف پاک کن تمیز است). همانطور که تیغه برف پاک کن بالا قرار گرفته ، شروع به اسپری کردن مایع شوینده روی شیشه کنید. در انتهای مقاله ، در مورد دستمال و نیز مایع شوینده مناسب نیز صحبت خواهیم کرد.

car wash1

شیشه جلو را به دو نیم تقسیم کنید و سه الی چهار بار مایع را به تمام آن قسمت از شیشه اسپری کرده و سپس به آرامی با پارچه آن را پاک کنید.

از چه مایع شوینده ای استفاده کنیم

از مصرف شوینده های شیشه ، حاوی آمونیاک جدا خودداری کنید. آمونیاک به خودروهایی که شیشه های رنگی دارند آسیب می زند. اکثر شوینده های شیشه ، که در منزل وجود دارد حاوی آمونیاک هستند. مایع شوینده ای را انتخاب کنید که روی آن درج شده باشد (( مناسب برای پنجره های رنگ شده )) .البته معمولا این شوینده ها را از فروشگاه های لوازم خودرو میتوانید پیدا کنید. ( توجه : آمونیاک برای بسیاری از مواد بسیار خطرناک است. آمونیاک برای سلامتی انسان نیز خطرناک است بنابراین بهتر است آن را برای تمیز کردن قسمت داخلی شیشه استفاده نکنید.)

آب برای تمیز کردن شیشه جلو اتومبیل گزینه ای مناسب است اما فاقد موادی است که در شیشه شوی ها وجود دارد . اگر می خواهید از آب به عنوان شیشه شوی استفاده کنید باید آن را همراه با دستمال پارچه ای ساخته شده از میکروفیبر استفاده کنید تا از تمیز شدن کامل شیشه جلو مطمئن شوید.

دستمال پارچه ای تمیزی را انتخاب کنید. از مرکز و بالای شیشه ، بصورت مستقیم و عمودی تا انتهای شیشه بسمت پایین بکشید. دوباره دست خود را به بالای شیشه برگردانید و همین کار را تکرار کنید ( البته کنار مسیر قبلی ) این کار را ادامه دهید تا تمام نیمه چپ و یا راست شیشه جلو کامل تمیز شود.

چگونه شیشه اتومبیل را تمیز کنیم
چگونه شیشه اتومبیل را تمیز کنیم

حال قرار است به صورت افقی دستمال را روی شیشه بکشیم. به صورت افقی و مستقیم امتحان کنید. این بار هم از مرکز بالایی شیشه جلو شروع کنید و دستمال را به سمت خودتان بکشید و مثل حالت عمودی این کار را ادامه دهید تا کل محیط مورد نظر را پوشش دهید. حال که نیمی از شیشه جلو ( چپ یا راست ) را به اتمام رساندید ، به سراغ نیمه ی دیگر شیشه رفته و همین عمل را تکرار کنید . اگر دستمال آلوده شده ، حتما از دستمال جدید استفاده کنید .

car wash 4

امکان دارد که به خاطر آلودگی زیاد شیشه جلو ، نیاز باشد که این فرایند را دوباره تکرار کنید. در ضمن در این مرحله ، دستمال پارچه ای را به صورت دورانی نکشید چرا که بدین ترتیب لکه و آلودگی باقی می ماند.

حال شیشه را جلا دهید و براق کنید

در مرحله قبل ما قصد داشتیم آلودگی ها و گرد و غبار را از روی شیشه پاک کنیم. حال در این مرحله قصد داریم شیشه را جلا داده و درخشنده کنیم. در این مرحله باید دستتان را بصورت دورانی روی شیشه جلو حرکت دهید. بهتر است از چند عدد پارچه تمیز استفاده کنید. دست خود را به صورت دورانی روی سطح شیشه بچرخانید. بصورت نامنظم این کار را انجام ندهید. از یک نقطه شیشه شروع کنید و به سمت دیگر بروید تا تمام شیشه را پوشش دهید. حال خواهید دید که شیشه جلای لازم را بدست آورده است.

پاك كردن شيشه ماشين
پاك كردن شيشه ماشين

چگونه شیشه ماشین را تمیز کنیم

البته امکان دارد شیشه جلو از داخل نیز کثیف باشد . بطور مثال جای انگشت روی شیشه باقی مانده باشد. روی داشبورد دستمال بگذارید. حال مایع شوینده را روی شیشه اسپری کنید و با دستمال مخصوص به صورت دورانی روی شیشه بکشید.

تميز كردن شيشه جلو ماشين
تميز كردن شيشه جلو ماشين

حتی مکان تمیز کردن شیشه نیز تاثیر گذار است . وقتی خودرو زیر آفتاب قرار داشته باشد، شیشه داغ است و باعث تبخیر سریع مایع شوینده می شود . لذا بهتر است خودرو زیر سایه قرار داشته باشد. توجه کنید که اگر شیشه خیلی داغ است ، به هیچ عنوان ، مایع خنک روی شیشه اسپری نشود که احتمال ترک شیشه را بالا می برد.

برای تمیز کردن شیشه جلو خودرو ، یک حوله یا پارچه ی ساخته شده از میکروفیبر انتخاب کنید. این نوع حوله ها می توانند تا 8 برابر وزن شان را آب نگه دارند و سطح نرمی دارند که باعث خط و خش روی شیشه نمی شوند . در ضمن ، از آنجا که جاذبه ی الکترو الاستیک را به شیشه جلو القا می کنند، مانع ایجاد خش در آن می شوند. به همین دلیل ، ماده به جای آنکه روی شیشه کشیده شود ، از آن جدا می شود. این نوع حوله ها را می توانید در فروشگاه های لوازم خودرو پیدا کنید.

دستمال شیشه خودرو
دستمال شیشه خودرو


تمام تلاش ما بر آن است که دور از تبلیغات کذب ، بهترین خدمات ممکن را در اختیار مشتریان عزیز قرار دهیم تا رضایت مراجعین عزیز جلب شده و خاطره ای خوش در ذهن این عزیزان شکل گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
شیشه اتومبیل پرشین
تماس