Tiggo 8 windshield
شیشه تیگو ۸ پرو
سپتامبر 20, 2021
شیشه آینه بغل
شیشه آینه بغل خودرو
سپتامبر 22, 2021

چسب آب بندی شیشه ماشین چه چسبی است و چرا برخی از خودروها بعد از تعویض شیشه ، خوب آب بندی نمی شوند؟ زمان خشک شدن چسب شیشه ماشین یا مدت زمان خشک شدن چسب شیشه ماشین ؟ نشت آب از شیشه جلو ماشین به چه دلیل است؟ بهترین چسب برای چسباندن شیشه اتومبیل ؟

در بالا به برخی از سوالات رایج مراجعه کنندگان عزیز اشاره کردیم . سعی ما بر این است که در این مقاله تا آن جا که امکان دارد ، به این سوالات پاسخگو باشیم.

پمپ چسب پلی اورتان
پمپ چسب پلی اورتان

چسب پلی اورتان چیست

یکی از دلایل مهمی که شیشه اتومبیل بعد از نصب ، به درستی آب بندی نمی شود ، استفاده از چسب نامرغوب و ارزان قیمت است. مقدار و اندازه چسب نیز مورد مهمی است که برخی به آن توجهی ندارند. چسب پلی اورتان Polyurethane glue مشکی رنگ ، نمونه ای از چسب با کیفیت و مرغوب است که در این صنعت از آن استفاده می شود.

با توجه به سنگینی شیشه جلوی خودرو ( شیشه لمینت ) ، شرایط متفاوت نگهداری خودرو در گرما و سرمای شدید ، حرکت خودرو در سرعت های بالا و یا دست اندازهای مختلف و… تمام این موارد لزوم استفاده از چسب با کیفیت و قوی را نشان می دهد.

قیمت چسب آب بندی شیشه ماشین

چسب پلی یورتان

مدت زمان خشک شدن چسب شیشه ماشین

چسب پلی اورتان مرغوب بین یک تا سه ساعت خشک می شود و باعث آب بندی شیشه خودرو می شود. البته ما به مشتریان عزیز توصیه می کنیم که پس از نصب شیشه ، تا 48 ساعت برای شستشو به کارواش مراجعه نکنند تا شیشه به درستی آب بندی شود.

چسب پلی اورتان در برابر دماهای زیاد ، بسیار مقاوم می باشد و تا دمای حداکثر (۱۰۰ درجه سانتی گراد) پایداری خود را حفظ می کنند. هنگام خشک شدن بسیار انعطاف پذیر بوده و در برابر حل شدن در مواد شیمیایی اسیدی یا قلیایی قوی، مقاوم می باشند. این چسب در صنایع مختلف تجاری و همچنین در وسایل سرگرمی و صنایع دستی نیز به کار می رود. فرمولاسیون بعضی از چسب های پلی یورتان به گونه ای است که می توانند به عنوان درزگیر یا وسیله بتونه کاری به کار روند.

چسب پلی اورتان شیشه اتومبیل

برخی از خواص این چسب:

  • چسبندگی فوق العاده
  • درصد ازدیاد طول بالا ( انعطاف بسیار زیاد )
  • مقاوم در برابر عوامل محیطی
  • مقاوم در برابر تابش شدید اشعه uv خورشید و عدم تغییر رنگ
  • استحکام فرسایشی زیاد
  • قابلیت انعطاف پذیری عالی در سرما و گرمای زیاد
  • بدون انقباض / بدون شره / غیر سمی بودن و نداشتن بوی تند و سرکه ای
  • مقاوم در برابر آب شور دریا

بهتر است اعمال چسب روی سطح بین دمای پنج درجه بالای سلسیوس تا 35+ درجه باشد. نوع بسته بندی : کارتریج 310 میلی ایتر و سوسیج 600 میلی لیتر و کارتن های 12 تایی

قیمت چسب پلی اورتان اصلی نسبت به چسب های آکواریوم، سه تا چهار برابر قیمت بالاتری دارند. همین مسئله باعث می شود که برخی از همکاران ؛ به جای استفاده از چسب مرغوب پلی اورتان ، از چسب های بی کیفیت و متفرقه آکواریوم استفاده کنند که برای صاحب خودرو مشکلاتی را بوجود خواهند آورد.

سطح از هرگونه ذرات سست ، گرد و غبار ، رنگ ، چربی ، و سایر مواد آلاینده عاری گردند

چسب آب بندی شیشه ماشین
چسب آب بندی شیشه ماشین

برخی نکات مهم در مورد تعویض و آب بندی شیشه اتومبیل

  1. قبل از هر چیزی خرید شیشه اتومبیل مورد نظر اهمیت دارد. از لحاظ ابعاد فیزیکی ( اندازه و خم شیشه ) شیشه مورد نظر با شیشه فابریک خودرو کاملا برابری داشته باشد. قبل از نصب و چسب زدن یک بار شیشه روی خودرو قرار گیرد تا از هر لحاظ شیشه کاملا روی خودرو بررسی شود. بالا و پایین شیشه و چهار گوشه شیشه روی خودروی مورد نظر کاملا چک شود . اگر بطور مثال ، شیشه خم بدی داشته باشد ، آب بندی شیشه با مشکل مواجه خواهد شد. چون فاصله بین شیشه و بدنه قطعا باعث نشتی خواهد شد.

2. پس از جدا کردن شیشه قبلی از بدنه خودرو ، سطحی که قرار است چسب زده شود ، باید بطور کامل مسطح و یک دست باشد. البته نباید کل چسب قبلی برداشته شود. برای این کار تجربه نصاب اهمیت زیادی دارد.

3. در مرحله بعد استفاده از چسب مرغوب اهمیت دارد که در بالا بطور کامل به آن پرداختیم.

4. مقدار و کیفیت تزریق چسب روی سطح مورد نظر ، مرحله بعدی است که باز هم اهمیت تجربه نصاب را نشان می دهد. ضخامت چسب تزریق شده ، پهنای آن ، تزریق چسب به صورت نوار منظم و یکنواخت روی سطح مورد نظر تماما به حرفه ای بودن نصاب شیشه مربوط است. البته نوع عملکرد ، از خودرویی به خودروی دیگر متفاوت است و تشخیص نحوه ی عملکرد به روش نصاب بر می گردد.

برای جمع بندی باید گفت که ، آب بندی شیشه اتومبیل به سه مورد کلی بستگی دارد:

  1. خرید شیشه اتومبیل مناسب و فابریک 2. چسب مورد استفاده در نصب 3. تجربه نصاب شیشه

برخی دیگر از خدمات شیشه اتومبیل پرشین

مشتریان عزیز می توانند برای مشاوره و استعلام قیمت های شیشه های اتومبیل مذکور و سایر خدمات مربوطه ، از طرق زیر که در ادامه توضیح خواهیم داد ، با ما در ارتباط باشند.

برخی از خدمات ما :

جهت ارسال انواع شیشه اتومبیل داخلی و خارجی به سایر شهرها ، اینجا کلیک کنید.

،

لازم به ذکر است که ، به دلیل تورم و نوسانات شدید بازار ، از درج  قیمت قطعی کالاهای موجود در خدمات شیشه اتومبیل ، خودداری نموده ایم . بابت این امر پوزش می طلبیم.


در صورتیکه شیشه خودروی شما شکسته و بصورت اورژانس نیاز به خدمات شیشه اتومبیل دارید ، در ساعات اداری می توانید با شماره همراه : 09122721364 تماس حاصل فرمایید. در صورتیکه در ساعات غیر از زمان کاری و دیر وقت،  نیاز به مشاوره دارید  و یا تمایلی به تماس تلفنی ندارید ، می توانید متنی را مشابه مثال زیر به شماره همراه مذکور واتساپ و یا پیامک بفرمایید . در کمترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهیم بود.

متن ارسالی نمونه:
  • نام خودرو: تیگو 5
  • مدل سال خودرو : 1398
  • نوع شیشه : شیشه جلو
  • سایر توضیحات تکمیلی :

برای دریافت اطلاعات تماس و آدرس دقیق اینجا کلیک فرمایید.

برای رفاه حال مشتریان عزیز ، خدمات سرویس سیار در محل شما نیز راه اندازی شده است.


تمام تلاش ما بر آن است که دور از تبلیغات کذب ، بهترین خدمات ممکن را در اختیار مشتریان عزیز قرار دهیم تا رضایت مراجعین عزیز جلب شده و خاطره ای خوش در ذهن این عزیزان شکل گیرد.

8 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
شیشه اتومبیل پرشین
تماس