نقطه های سیاه رنگ روی شیشه اتومبیل چیست؟

شیشه فونیکس fx
شیشه فونیکس fx
سپتامبر 10, 2023
شیشه کلوت
شیشه کلوت
دسامبر 24, 2023

اگر با دقت به شیشه جلو خودرو توجه کرده باشید ، متوجه می شوید که شیشه ها دورمشکی هستند ، یعنی یک نوار مشکی رنگ دور تا دور شیشه را فرا گرفته است . در کنار این نوار مشکی ، نقطه های گرد مشکی نیز مشاهده می شود. سوال این جاست که کاربرد این نقطه های مشکی رنگ چیست؟ آیا برای زیبایی شیشه و خودرو  طراحی شده اند یا دلیل علمی پشت این قضیه می باشد؟

فریت در شیشه خودرو

نقطه های سیاه رنگ روی شیشه اتومبیل چیست و چه کاربردی دارد؟

البته باید گفت که وجود این نوار و نقطه های مشکی به زیبایی شیشه خودرو نیز کمک کرده است ولی دلیل علمی آن مهمتر است. نوار مشکی رنگ دور شیشه فریت frit  نام دارد .که از چسب نگه دارنده شیشه محافظت می کند. جنس این نوار مشکی رنگ از رنگ سرامیکی است. این نوار علاوه بر اینکه جلوه جذابی به پنجره می دهند، از آسیب دیدن چسب نیز جلوگیری می کنند. در حقیقت این رنگ در کوره همراه با شیشه پخته شده است. به همین دلیل نور آفتاب نمی تواند آن ها را از بین ببرد.

 چسب پلی یورتان مورد استفاده برای نصب شیشه خودرو، بین شیشه و بدنه خودرو قرار می گیرد که در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید است که این تابش مستقیم خورشید باعث از بین رفتن سریع چسب می شود لذا وجود این نوار مشکی رنگ ، باعث بالارفتن طول عمر چسب شده و محافظ مناسبی است. از طرفی چسب های مورد استفاده مشکی رنگ هستند بنابراین اگر این نوار مشکی رنگ نبود، نمای چسب از پشت شیشه ، به ظاهر ماشین صدمه می زد.

نقطه های سیاه روی شیشه ماشین

نقطه مشکی روی شیشه خودرو

نقطه های سیاه رنگ روی شیشه اتومبیل

حال نقطه های گرد چه کاربردی دارند؟ چون این نوار دور شیشه مشکی رنگ هستند، سریع گرم و داغ می شود، که باعث آسیب جدی به شیشه می شود یعنی ممکن است شیشه را بشکند. بنابراین نقطه های اضافه شده اند تا  ، کم کم دمای دور شیشه منتقل شود یعنی حرارت خورشید روی یک قسمت متمرکز نشود و بطور مساوی پخش بشود به زبان دیگر،  دما به صورت همگون در کل شیشه توزیع شود. بنابراین استفاده از الگوی نقطه ای به دلیل ایجاد یک دمای هماهنگ در کل شیشه است.


خدمات شیشه اتومبیل پرشین

مشتریان عزیز می توانند برای مشاوره و استعلام قیمت های شیشه های اتومبیل مذکور و سایر خدمات مربوطه ، از طرق زیر که در ادامه توضیح خواهیم داد ، با ما در ارتباط باشند.

برخی از خدمات ما :

جهت ارسال انواع شیشه اتومبیل داخلی و خارجی به سایر شهرها ، اینجا کلیک کنید.

لازم به ذکر است که ، به دلیل تورم و نوسانات شدید بازار ، از درج  قیمت قطعی کالاهای موجود در خدمات شیشه اتومبیل ، خودداری نموده ایم . بابت این امر پوزش می طلبیم.


در صورتی که شیشه خودروی شما شکسته و بصورت اورژانس نیاز به خدمات شیشه اتومبیل دارید ، در ساعات اداری می توانید با شماره همراه : 09122721364 تماس حاصل فرمایید. اگر در ساعات غیر از زمان کاری و دیر وقت،  نیاز به مشاوره دارید  و یا تمایلی به تماس تلفنی ندارید ، می توانید متنی را مشابه مثال زیر به شماره همراه مذکور واتساپ و یا پیامک بفرمایید . در کمترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهیم بود.

برای دریافت اطلاعات تماس و آدرس دقیق اینجا کلیک فرمایید.

برای رفاه حال مشتریان عزیز ، خدمات سرویس سیار در محل شما نیز راه اندازی شده است.


تمام تلاش ما بر آن است که دور از تبلیغات کذب ، بهترین خدمات ممکن را در اختیار مشتریان عزیز قرار دهیم تا رضایت مراجعین عزیز جلب شده و خاطره ای خوش در ذهن این عزیزان شکل گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
شیشه اتومبیل پرشین
تماس