Toyota Corolla windshield
شیشه تویوتا کرولا
ژوئن 19, 2022
santafe windshield
شیشه سانتافه
سپتامبر 7, 2022

خدمات شیشه اتومبیل پرشین در یک نگاه ، در این صفحه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

همانطور که در مقالات دیگر نیز ، پیشتر اشاره شده بود ، یکی از قطعات مهم در صنعت خودروسازی ، شیشه خودرو یا همان شیشه اتومبیل است که توجه به کیفیت و جنس آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با توجه به حساس بودن و ظرافت شیشه ، این صنعت دارای اهمیت قابل‌ توجهی است که بیشتر از جنبه ایمنی ، کیفیت و شفافیت مورد بررسی قرار داده می‌شود. تصور کنید ، خودروی شما شیشه نداشته باشد و در شرایط طوفانی و یا بارانی قرار بگیرید . چه بلایی سر سرنشینان خودرو می آید ؟ آیا در فصول سرد می توان بدون شیشه خودرو ، حرکت کرد؟

خدمات شیشه اتومبیل
خدمات شیشه اتومبیل

نقش شیشه اتومبیل

وظیفه عمده شیشه در ماشین ، ایجاد یک عایق بین کابین و سرنشینان با فضای بیرون و محیط اطراف است. این عایق سرنشینان و مخصوصا راننده را در برابر سرما، گرما، باد و طوفان، باران، برف ، تگرگ ، گردو غبار ، آلودگی شدید هوا و حتی تابش مستقیم نور خورشید محافظت می‌کند. وجود شیشه ماشین ، باعث محافظت قطعات داخل کابین خودرو از آسیب های ناشی از موارد ذکر شده می شود. این شیشه ها اگر به صورت سولار باشند و خاصیت آنتی یو وی داشته باشند ، کاربرد بیشتری نیز خواهند داشت.

در زمان‌های قدیم و اوایل ساخت خودرو ، شیشه اتومبیل از جنس شیشه‌های معمولی که در درب و پنجره‌های ساختمانی به کار برده می‌شوند، استفاده می‌شد. یکی از معایب اصلی این نوع شیشه ها در هنگام تصادف‌ها بود که باعث می‌شد به سرنشینان خودرو آسیب جدی وارد شود . از این رو خودروسازان و مهندسین کیفی درصدد برآمدند تا نوعی شیشه تولید کنند تا از سرنشینان خودرو در برابر حوادث پیش آمده محافظت کند.

انواع شیشه ماشین

شیشه لمینت

تکنولوژی ساخت شیشه لمینت : همراه با پیشرفت تکنولوژی و آشنایی مهندسین با انواع مواد و روش های نوین ، آن‌ها موفق شدند تا با استفاده از پی وی بی که نوعی فیلم پلاستیکی است، شیشه‌ای با جنس لمینت تولید کنند. همانطور که در تصویر پایین نیز مشاهده می فرمایید، این نوع شیشه با دو لایه شیشه از دو طرف پوشش داده می‌شود تا میزان ایمنی و مقاومت شیشه خودرو در برابر ضربات و وارد شدن تنش‌ها را افزایش دهد. یعنی لایه‌های پلیمری به صورت لایه‌ لایه بین سطوح شیشه استفاده می‌شود. کل این قطعات با تحت فشار و حرارت قرار گرفتن ، به صورت یکپارچه در کنار هم، شیشه لمینت را تشکیل می‌دهند.

به کار بردن دو لایه شیشه محافظتی باعث می‌شود تا میزان ضریب ایمنی آن‌ها افزایش یابد. این نوع شیشه در صورت وارد شدن ضربات شدید به دلیل یکپارچگی که بین سطح آن برقرار است، فرونمی‌ریزد و از وارد شدن آسیب به سرنشینان جلوگیری می‌کند به همین دلیل از بهترین نوع شیشه به کار رفته در خودرو به‌حساب می‌آیند.

شیشه جلو تمامی خودرو ها از نوع شیشه می باشد. البته در برخی خودروهای لوکس مانند ولوو xc90 ، یا جنسیس ، شیشه های درب خودرو نیز از جنس لمینت تولید می شوند که نسبت به شیشه های سکوریت ، امنیت و البته قیمت بالاتری دارند.

شیشه های لمینت بر اثر ضربه نه چندان شدید ، ترک خورده و در برخی موارد امکان ترمیم دارند.

شیشه سکوریت ( نشکن)

وجه تمایز بین شیشه جلو ماشین و شیشه‌های عقب و جانبی در نوع جنس آن‌ها و نحوه فرایند تولید شیشه است. شیشه‌های جانبی ( شیشه های درب ، شیشه لچکی و شیشه روگلگیری ) و شیشه عقب پس از انجام برشکاری و شکل‌پذیری‌های لازم در دمای 600 الی 800 درجه سانتی‌گراد، حرارت داده شده و به سرعت سرد ( فشار هوای بالا ) می‌شوند. همین فرآیند باعث می شود مقاومتش تا 7 برابر بالا رود و به این شیش ها اصطلاحا نشکن می گویند. شیشه سکوریت بر اثر ضربه شدید ، به تکه های خیلی ریز تبدیل می شوند که لبه های برنده ندارند. این شیشه ها تا 300 درجه حرارت را تحمل میکنند در حالی که شیشه های معمولی تا 60 درجه را تحمل میکنند.

بنابراین این شیشه ها ، گزینه مناسبی برای استفاده در خودرو می باشند. البته نه به عنوان شیشه جلو.

نقش هیتر ( خط گرمکن) در شیشه‌عقب خودرو

به منظور افزایش دید راننده در مواقع بارش باران و برف، خطوط مشکی رنگی بر روی شیشه به عنوان گرم‌کن به کار رفته است. بیشترین کاربرد این خطوط در مواقعی است که شیشه ماشین در اثر شرایط جوی نامساعد دچار یخ‌زدگی یا بخار شده باشد. هم‌ زمان با روشن شدن سیستم برق اتومبیل، جریان برق وارد این خطوط شده و با ایجاد گرما موجب می‌شود تا قطرات شبنم و باران محو شوند و دید راننده افزایش پیدا کند.

شیشه عقب خودرو

دیگر خدمات شیشه اتومبیل

ترمیم شیشه جلو اتومبیل

ترمیم شیشه جلو اتومبیل به معنای ترمیم سنگ خوردگی شیشه ماشین یا ترمیم ترک شیشه اتومبیل است که با هدف پیشگیری از گسترش ترک ، شکستگی و بهبود وضعیت شیشه لمینت انجام می‌شود. در اولین اقدام برای جلوگیری از پیشروی شکستگی یا ترک نباید خودرو را جابجا کنید تا ترمیم کار متخصص در محل حاضر شود. ترمیم با تزریق مواد رزین و اشعه یو وی انجام می می شود. دقت کنید که نباید از زمان ایجاد آسیب در شیشه تا زمان اقدام برای ترمیم شیشه ، زمان زیادی گذشته باشد. گرد و غبار و آب نیز نباید به ترک شیشه نفوذ کند.

ترمیم شیشه ترک خورده

در صورتی که ترک شیشه و یا سنگ خوردگی قابل ترمیم باشد ، نسبت به تعویض شیشه ، در اولویت قرار می گیرد زیرا هم هزینه ی کمتری دارد و هم نگرانی بابت آب بندی شیشه وجود نخواهد داشت. حتما قبل از هر اقدامی با متخصصین این امر مشورت کنید.

شیشه دودی ماشین

دودی کردن شیشه‌ ماشین به دلایل داشتن ظاهر زیبا و هم‌چنین جلوگیری از تابش نور خورشید به قطعات داخلی کابین انجام می‌شود. بیشترین کاربرد آن در مناطق گرم است. به دو صورت امکان دودی شیشه وجود دارد . اول اینکه ، استفاده از برچسب دودی سولار روی شیشه های خودرو و یا استفاده از شیشه دودی فابریک و جایگزینی شیشه دودی با شیشه های سبز خودرو.

توجه داشته باشید که خرید شیشه های فابریک دودی سولار هزینه اولیه بالایی دارد و ماندگار است ولی استفاده از برچسب های دودی سولار ، هزینه اولیه پایینی دارد ولی طول عمر کمتری دارد و به مرور کمرنگ شده و خاصیت خود را از دست می دهد.


خدمات شیشه اتومبیل پرشین

مشتریان عزیز می توانند برای مشاوره و استعلام قیمت های شیشه های اتومبیل مذکور و سایر خدمات مربوطه ، از طرق زیر که در ادامه توضیح خواهیم داد ، با ما در ارتباط باشند.

برخی از خدمات ما :

جهت ارسال انواع شیشه اتومبیل داخلی و خارجی به سایر شهرها ، اینجا کلیک کنید.

برای دریافت اطلاعات تماس و آدرس دقیق اینجا کلیک فرمایید.

برای رفاه حال مشتریان عزیز ، خدمات سرویس سیار در محل شما نیز راه اندازی شده است.


تمام تلاش ما بر آن است که دور از تبلیغات کذب ، بهترین خدمات ممکن را در اختیار مشتریان عزیز قرار دهیم تا رضایت مراجعین عزیز جلب شده و خاطره ای خوش در ذهن این عزیزان شکل گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
شیشه اتومبیل پرشین
تماس