windshield
شیشه جلو اتومبیل
سپتامبر 6, 2021
window film tint car
برچسب دودی شیشه ماشین
سپتامبر 7, 2021

انواع شیشه اتومبیل : شیشه اتومبیل ، یکی از قطعات بسیار مهم و حساس در صنعت خودروسازی که خریداران خودرو اهمیت زیادی به آن نمی دهند و حتی در معامله خودرو ، اصلا به آن توجهی نمی شود. در مورد اهمیت کیفیت شیشه اتومبیل ( autoglass ) همین قدر اشاره کنیم که حداقل یک درصد از قیمت خودرو را تشکیل می دهد که با توجه به قیمت امروز خودرو ، مبلغ پایینی به حساب نمی آید. شیشه در صنعت خودرو بخاطر ظرافت و حساسیت آن ، جز صنایع خاص محسوب می شود.

شیشه در خودرو به عنوان عایقی برای صدا ، اشعه ماورا بنفش ، ، خاک ، باد و باران کارایی بسزایی دارد. فرض کنید ، شیشه های خودروی شما شکسته باشد ، در زمان طوفان و باران چه اتفاقی برای سرنشینان خودرو می افتد؟

انواع شیشه اتومبیل

شیشه اتومبیل برای هر برند خودرو بصورت اختصاصی طراحی می شود و از خودرویی به خودروی دیگر متفاوت می باشد. یک خودرو دارای انواع شیشه است که شامل : شیشه جلو ، شیشه عقب ، شیشه درب جلو ، شیشه درب عقب ، شیشه روستونی ، شیشه لچکی جلو و یا عقب و همچنین شیشه سقف ( یا شیشه سانروف ) است.

به خودروی زیر توجه کنید . طراحی این خودرو به گونه ای است که انواع شیشه در آن بکار رفته است.

autoglass

انواع شیشه اتومبیل
انواع شیشه اتومبیل

تصویر زیر نمونه ای از این انواع شیشه اتومبیل را نشان میدهد.

برخی خودروها تمام انواع شیشه های مذکور را دارند ولی برخی خودروها خیر. با ذکر مثال توضیح میدهیم. به تصویر زیر توجه بفرمایید. خودروی محبوب پژو یعنی 206 هاچ بک . شیشه های بغل پژو 206 شامل : شیشه درب جلو و شیشه درب عقب است و خبری از شیشه لچکی یا شیشه روستونی و شیشه سانروف نیست. ولی در تصویر قبلی خودرویی را به تصویر کشیدیم که انواع شیشه خودرو را شامل می شد.

تعویض شیشه اتومبیل 206
تعویض شیشه 206

تفاوت انواع شیشه اتومبیل

تفاوت شیشه جلو با شیشه های بغل و شیشه عقب خودرو در چیست ؟

ما با دو نوع تکنولوژی ساخت شیشه مواجه هستیم. یعنی شیشه لمینت ( laminated glass ) و نیز شیشه سکوریت ( نشکن) . شیشه جلو ( windshield ) از نوع شیشه لمینت می باشد. شیشه جلو اتومبیل برای حفاظت سرنشینان جلو از باد ، باران ، آوار احتمالی در جاده ، پرتاب سنگ و … و همچنین ایجاد خاصیت آیرودینامیک مناسب خودرو ساخته و نصب می شود.

شیشه جلو اتومبیل شکسته
شیشه جلو اتومبیل شکسته

شیشه جلو اتومبیل

ابتدا به ساکن ، شیشه جلو خودرو از جنس شیشه معمولی ساخته می شد که بسیار خطرناک بود زیرا در اثر ضربه ، شیشه شکسته شده و قطعات شکسته شده برنده و بسیار آسیب زننده بود. در ادامه از شیشه های سکوریت ( ایمنی) استفاده شد که نصب شیشه در قاب با استفاده از لاستیک و چسب رواج یافت ولی باز هم خطر آفرین بود. بعد از آن ، برای اولین بار، هنری فورد از شیشه لمینت برای ساخت شیشه جلواتومبیل استفاده کرد که بسیار ایمن تر از شیشه های دیگر است و تا امروز نیز برای ساخت شیشه جلو از شیشه لمینت استفاده می شود. در مقالات دیگر بیشتر در مورد شیشه جلو صحبت خواهیم کرد.

انواع شیشه اتومبیل

شیشه های جانبی خودرو

منظور از شیشه های جانبی ، شیشه لچکی ، شیشه های درب جلو و عقب و شیشه روگلگیری اتومبیل است.

معمولا شیشه های جانبی از نوع شیشه سکوریت هستند. این شیشه ها با نام Toughened یا tempered glass نیز شناخته می شوند که در مقایسه با شیشه های معمولی مقاومت بسیار بیشتری دارند. شیشه پس از شکل دهی و برش کاری در یک فرآیند حرارتی تا دمای 600 الی 700 درجه گرم شده و به سرعت سرد می شود. این امر استحکام شیشه را تا ده برابر بیشتر خواهد کرد. در اثر ضربه شدید و شکستن شیشه سکوریت ، شیشه به قطعات بسیار ریز بدون لبه تیز تبدیل می شود که خطری برای افراد ندارد و آسیب را به حداقل می رساند.

به دو تصویر ذیل توجه فرمایید. شیشه سکوریت در اثر ضربه شدید با الگوی تصویر سمت چپ شکسته می شود و خطری ندارد. در حالیکه شیشه معمولی یا بی کیفیت با الگوی تصویر سمت راست شکسته می شود که بسیار خطرناک است زیرا لبه های تیز شیشه بسیار برنده می باشند.

این دو تصویر گویای این مطلب است که به هنگام خرید به کیفیت شیشه و اصلی بودن شیشه توجه ویژه داشته باشید.

انواع شیشه اتومبیل

شیشه عقب المنت دار خودرو

منظور از المنت ، خطوط هیتر روی شیشه عقب خودرو می باشد. این خطوط گرم کن دید مناسبی را به راننده در هنگام رانندگی در فصل سرما می دهند. در فصل سرما ، وقتی باران و یا برف می بارد و بخاری خودرو روشن می باشد ، بخار و قطرات ایجاد شده روی شیشه عقب دید راننده را مختل می کند لذا با وصل کردن برق خودرو به خطوط هیتر ، گرمای ایجاد شده باعث می شود ، بخار روی شیشه از بین رفته و دید مناسب را برای راننده فراهم سازد. شیشه عقب خودرو نیز از جنس سکوریت دور مشکی ساخته می شود.

شیشه عقب اتومبیل
شیشه عقب اتومبیل

تفاوت الگوی شکست شیشه لمینت و شیشه سکوریت

شیشه لمینت و شیشه سکوریت
شیشه لمینت و شیشه سکوریت

خدمات شیشه اتومبیل پرشین

مشتریان عزیز می توانند برای مشاوره و استعلام قیمت های شیشه های اتومبیل مذکور و سایر خدمات مربوطه ، از طرق زیر که در ادامه توضیح خواهیم داد ، با ما در ارتباط باشند.

برخی از خدمات ما :

  • فروش و نصب انواع شیشه اتومبیل از جمله : شیشه جلو ، شیشه عقب ، شیشه های درب جلو و عقب ، شیشه روستونی اتومبیل اسپورتیج
  • ترمیم سنگ خوردگی و ترک شیشه اتومبیل
  • تعمیر سانروف انواع خودرو
  • فروش و نصب شیشه سانروف اتومبیل
  • فروش و نصب شیشه دودی فابریک انواع خودرو
  • دودی کردن شیشه های خودرو با برچسب دودی سولار
  • آب بندی فابریک شیشه های جلو و عقب اتومبیل

جهت ارسال انواع شیشه اتومبیل داخلی و خارجی به سایر شهرها ، اینجا کلیک کنید.

،

نحوه ی تهیه شیشه اتومبیل

لازم به ذکر است که ، به دلیل تورم و نوسانات شدید بازار ، از درج  قیمت قطعی کالاهای موجود در خدمات شیشه اتومبیل ، خودداری نموده ایم . بابت این امر پوزش می طلبیم.


فروش انواع شیشه اتومبیل

در صورتی که شیشه خودروی شما شکسته و بصورت اورژانسی نیاز به خدمات شیشه اتومبیل دارید ، در ساعات اداری می توانید با شماره همراه : 09122721364 تماس حاصل فرمایید. اگر در ساعات غیر از زمان کاری و دیر وقت،  نیاز به مشاوره دارید  و یا تمایلی به تماس تلفنی ندارید ، می توانید متنی را مشابه مثال زیر به شماره همراه مذکور واتساپ و یا پیامک بفرمایید . در کمترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهیم بود.

متن ارسالی نمونه:
  • نام خودرو: اسپورتیج
  • مدل سال خودرو : 2010
  • نوع شیشه : شیشه جلو
  • سایر توضیحات تکمیلی :….

برای دریافت اطلاعات تماس و آدرس دقیق اینجا کلیک فرمایید.


برای رفاه حال مشتریان عزیز ، خدمات سرویس سیار در محل شما نیز راه اندازی شده است.

تمام تلاش ما بر آن است که ، دور از تبلیغات کذب ، بهترین خدمات را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا رضایت مراجعین عزیز جلب شده و خاطره ای خوش در ذهن ایشان شکل گیرد.

آیا خرید و نصب شیشه اتومبیل ساخت ایران برای خودروهای وارداتی توصیه می شود؟

نمی توان پاسخ کلی و ثابت به این پرسش داشت ولی بطور کلی می توان گفت که ، با توجه به پیشرفت صنعت شیشه در ایران ، خرید شیشه جلو و شیشه های درب برای اکثر خودروهای وارداتی ( با توجه به اختلاف قیمت با محصول وارداتی ) قطعا توصیه می شود . البته نام برند داخلی هم اهمیت دارد. هر برندی خرید نشود.

محاسبه قیمت شیشه اتومبیل چگونه است ؟

برای قیمت گذاری نصب شیشه اتومبیل سه فاکتور وجود دارد: قیمت خود شیشه خودرو مدنظر که با توجه به متفرقه بودن و اصلی بودن آن ، اختلاف زیادی بوجود می آورد. بحث مقدار اجرت نصاب که تجربه و کیفیت کار نصاب نیز تعیین کننده است . فاکتور 3 : برای شیشه جلو و شیشه عقب که نیاز به استفاده از چسب شیشه می باشد، قیمت و کیفیت و برند چسب مورد استفاده بسیار اهمیت پیدا می کند. جمع این سه فاکتور مطرح شده ، قیمت نهایی را تعیین می کند.

چگونگی نصب شیشه اتومبیل و زمان مورد نیاز ؟

بسته به تجربه نصاب و وسایل مورد استفاده به هنگام نصب و نوع شیشه خریداری شده ، متفاوت خواهد بود. در برخی موارد ، خرید شیشه متفرقه باعث اتلاف زمان و پایین آمدن کیفیت خروجی کار خواهد شد لذا قبل از خرید قطعا مشاوره لازم را اخذ نمایید و پس از آن تصمیم به خرید کلا نمایید.

برچسب دودی بهتر است یا شیشه دودی فابریک ؟

اگر صاحب خودرویی هستید که شیشه دودی فابریک آن در بازار موجود است ، بهتر است خرید شیشه دودی سولار فابریک را در اولویت خرید قرار دهید. دقت بفرمایید که شیشه دودی سولار باشد در غیر این صورت بهتر است از برچسب دودی سولار اصلی استفاده فرمایید. در مقاله دودی کردن شیشه اتومبیل بطور کامل توضیح خواهیم داد.

15 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
شیشه اتومبیل پرشین
تماس